Комплексне моделювання навантаженості картера і корінних підшипників колінчатого вала дизельного двигуна

Автор(и)

  • В'ячеслав Олександрович Романов
  • Надія Олександрівна Хозенюк

Ключові слова:

корінні підшипники, багатоопорний колінчастий вал, гідромеханічні характеристики підшипників ковзання, блок-картер, метод кінцевого елемента, сорочка охолодження, неспіввісність опор, теплові деформації

Анотація

Розглянутий комплексний підхід до оцінки навантаженості картера і працездатності корінних підшипників ковзання дизельного двигуна. При розрахунках картера двигуна враховувалися тепловий і силовий впливи. Для моделювання картера використаний метод кінцевих елементів. У тепловій моделі враховані джерела тепловиділення в циліндрах, плин двофазної рідини в рубашці охолодження блок-картера і головках дизеля. Результати розрахунків деформованого стану картера використані при моделюванні нелінійної динаміки системи «багато-опорний колінчатий вал – мастильні шари – блок-картер двигуна» для дизеля типу ЧН 13/15. Порівняльна оцінка гідромеханічних характеристик підшипників з урахува-нням різних факторів, що приводять до співвісностей опор, показала, що теплові деформації картера двигуна в деяких випадках можуть сприяти зниженню значень параметрів працездатності корінних підшипників колінчатого вала. Запропонована методика оцінки теплового стану картера використана для аналізу доцільності внесення змін у рубашці охолодження при спільному силовому і тепловому впливах.

Біографії авторів

В'ячеслав Олександрович Романов

кандидат технічних наук

Надія Олександрівна Хозенюк

кандидат технічних наук

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Конструкція ДВЗ