ВИЗНАЧЕННЯ СКЛАДОВИХ НЕРІВНОМІРНОСТІ СУМАРНОГО КРУТНОГО МОМЕНТУ ПРИ ВІДКЛЮЧЕННІ ЦИЛІНДРІВ

Автор(и)

  • Т. М. Колеснікова Приднепровская государственная академия строительства и архитектуры, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-8568-4688
  • В.Г. Заренбін Приднепровская государственная академия строительства и архитектуры, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-9268-0071
  • О. П. Сакно Приднепровская государственная академия строительства и архитектуры, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-4672-6651

DOI:

https://doi.org/10.20998/0419-8719.2021.2.05

Ключові слова:

відключення циліндрів, бензиновий двигун, паливна економічність, методика, сумарний крутний момент, нерівномірність, коефіцієнт, ступінь, гістограма, сили тиску газів

Анотація

Розглянуто одне з актуальних напрямків підвищення паливної економічності і зниження токсичності відпрацьованих газів, а саме, відключення циліндрів двигунів внутрішнього згоряння на режимах холостого ходу і часткових навантажень.  Існуючі на сьогодні ДВЗ із відключенням циліндрів у своєму розпорядженні достатні технічними рішеннями, що забезпечують високі паливно-економічні та екологічні показники робочого процесу двигуна.  Поряд з цим такі двигуни потребують вирішення наступних завдань: поліпшення масогабаритних показників, зниження вартості і спрощення конструкції, підвищення надійності тощо.  До основних завдань транспортних засобів відноситься також зниження рівня вібрації двигуна.  Це завдання особливо актуальне для ДВЗ із відключенням циліндрів.  При відключенні циліндрів зростає нерівномірність сумарного крутного моменту від робочих процесів у активних циліндрах і, як наслідок, нерівномірність ходу двигуна, яка впливає на динамічні характеристики автомобіля в цілому.  Для вирішення цього завдання були розглянуті загальні положення нерівномірності крутного моменту двигунів внутрішнього згоряння.  Були оброблені сумарні крутний момент різних двигунів і отримані дані про нерівномірність крутних моментів.  Розроблено методику дослідження впливу відключення циліндрів, зокрема числа активних циліндрів, на нерівномірність сумарного крутного моменту.  Введено поняття ступеня зміни нерівномірності крутного моменту двигуна з відключенням циліндрів і запропоновано рівняння для його визначення залежно від числа активних циліндрів.  Також введено поняття ступеня зміни коефіцієнта нерівномірності крутного моменту двигуна при відключені циліндрів.  Виконано приклад розрахунку чотирициліндрового чотиритактного рядного двигуна для можливості порівняння зміни нерівномірності крутного моменту при відключенні циліндрів у даному двигуні.  У результаті виконаних розрахунків було встановлено, що коефіцієнт нерівномірності крутного моменту при роботі двигуна на 3-х, 2-х і 1-у циліндрах у середньому зростає відповідно в 1,5;  2 і 3 рази.  Проаналізовано результати розрахунків і наведені гістограми при всіх можливих значеннях числа активних циліндрів.

Посилання

Попык К.Г. Динамика автомобильных и тракторных двигателей / К.Г. Попык. – М.: Высшая школа, 1970. – 340 с.

Петруня, И.А. Повышение эксплуатационной топливной экономичности транспортных дизелей регулированием их рабочих объёмов: автореф. дис. ... канд. техн. наук: 05.04.02. – М., 2014. –18 с.

Вальехо М.П., Чайнов Н. Д. Кинематика и динамика автомобильных поршневых двигателей/ М.П. Вальехо, Н.Д. Чайнов. – М.; Инфа-М, 2020. – 283.

Robert L. Kinematics and Dynamics of machinery / McGraw-Hill, 2013. – 787 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-26

Номер

Розділ

КОНСТРУКЦІЯ ДВЗ