АНАЛІЗ ПРИЧИН РУЙНУВАННЯ ГОЛОВКИ ЦИЛІНДРА ДВИГУНА ВНУТРІШНЬОГО ЗГОРЯННЯ
DOI:
https://doi.org/10.20998/0419-8719.2024.1.03Ключові слова:
головка циліндрів, надійність, фактори впливу, напружений стан, температурний стан, вдосконалення конструкціїАнотація
Розглянуто проблему виходу з ладу головки циліндрів двигуна внутрішнього згоряння. Проаналізовано фактори, що впливають на надійність головки циліндра на протязі заданого ресурсу. Серед зон, що найбільше потерпають розглянуто: перетинки між клапанами і між клапаном і форсункою, випускні канали, міста кріплення, площина поверхні, яка контактує з блоком. Проведено аналіз існуючих робіт в даному напрямку. Зазвичай, вирішується питання надійності окремої зони, про що можна знайти багато статей та патентів. На сьогоднішній день роботи, що комплексно розглядають проблему надійності усіх проблемних зон, які пов’язані з головкою циліндра, не відомі. В даній роботі визначено характер впливу на напружений стан головки циліндра від різних чинників: температурних навантажень, навантажень від тиску робочого тіла в циліндрі, навантажень, що виникають при закріпленні. Шляхи вирішення проблем з надійністю окремих елементів існують і вирішуються багатьма дослідниками, проте доцільність їх впровадження не є однозначною. Так, покращення тепловідведення від найбільш нагрітих поверхонь може призвести до збільшення частки впливу від інших факторів. Вирішення проблеми надійності потребує всебічного розгляду та комплексного підходу. При модернізації чи розробці нової конструкції обов’язковим стає розрахункове дослідження з урахуванням як можна більш повного спектру факторів впливу у системи, яка поєднує усі складові елементи, що входять до цього вузла. Сучасні системи інженерного аналізу дозволяють виконувати такі дослідження. Важливим, також, є достатнє знання про властивості матеріалів, що значною мірою впливає на якість результатів розрахункових досліджень. Зміну параметрів тепловідведення з часом можна врахувати за допомогою граничних умов, що дозволить дослідити як буде поводити себе головка циліндрів через деякий час експлуатації.
Посилання
Головка циліндрів : пат. 39843 Україна. F02F1/24 / А.Ф. Шеховцов, О.В. Триньов та ін. – № 99063298; заявл. 15.06.1999; опуб. 15.06.2001, бюл. № 5/2001.
Головка циліндра теплоізольованого двигуна внутрішнього згоряння : пат. SU 1548490 А1. 5F 02F 1/40A / М.Л.Копилов, А.Ф. Шеховцов та ін. – № 4421121; заявл. 04.05.1988; опуб. 07.03.1990, бюл. №9.
Триньов О.В. Розрахунково-експериментальне дослідження умов роботи сполучення випускний клапан - напрямна втулка / О.В. Триньов, В.Т. Коваленко, А.М. Авраменко, С.А. Сиротін // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : сб. нак. пр. Темат. вип. : Транспортне машинобудування. – 2007. – № 33. – С. 184-187.
Триньов О.В. Шляхи покращення теплонапруженого стану випускного клапана швидкохідного автотракторного дизеля на перехідних режимах /, В.О. Пильов, А.А. Лебедев // Вісник Нац. техн. ун–ту "ХПІ" : сб. наук. пр. Темат. вип. : Автомобіле– і тракторобудування. – 2015. – № 10 (1119). – С. 151-156.
Головка циліндра : пат. SU 1638342. F02F 1/24 / Л.С. Аршинов, Л.М. Жмудяк та ін. – № 4680378; заявл. 18.04.1989; опуб. 30.03.1991, бюл. №12.
Головка циліндра двигуна внутрішнього згоряння : пат. SU 1052686. F01P 3/2. / І.А. Барський, Г.В. Орлова. – № 3462589; заявл. 19.05.1982; опуб. 07.11.1983, бюл. №41.
Engine cylinder head: пат. US20070240670. F02B 23/10 / Todd M. Adams. – № 11403715; заявл. 13.04.2006; опуб. 18.10.2007.
Кравченко С.О. Покращення конструкції головки циліндрів середньообертового дизеля / С.О. Кравченко, О.Ю. Ліньков, В.В. Пильов // Матеріали 10-ї Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні енергетичні установки на транспорті і технології та обладнання для їх обслуговування». – Херсонська державна морська академія, 2019.
Покращення теплонапруженого стану днища головки циліндрів середньообертового дизеля / О. Ю. Ліньков [та ін.] // Двигуни внутрішнього згоряння. – 2017. – № 2. – С. 44-47.
Марченко А. П. Концептуальні положення щодо забезпечення надійності поршнів форсованих дизелів протягом заданого ресурсу /, О. Ю. Ліньков, В. В. Пильов, С. В. Ликов, Р. Ариан, В. О. Пильов // Двигуни внутрішнього згоряння = Internal Combustion Engines. –2022. – № 1. – С. 3-12.
Pylyov V.O. The influence of load modes on the resource reliability of engine parts of agricultural machinery / Pylyov V.O., Linkov O., Samoilenko D., Mordivintseva I., Lykov S. // Transport Means. – 2020.
Ліньков О.Ю. Оцінка впливу нагару на температурний стан денця головки циліндрів середньобертового дизеля / О.Ю. Ліньков, В.В. Пильов, С.А. Кравченко // Двигуни внутрішнього згоряння. – 2016. – №1. – С. 29-33.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Двигуни внутрішнього згоряння
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.