ВИКОРИСТАННЯ ЧИСЛОВИХ ПРОФІЛІВ РОБОЧОГО ПРОЦЕСУ ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ ДИНАМІЧНИХ ФАЗ ЗАКРИТТЯ ВИПУСКНОГО КЛАПАНА ДВОТАКТНОГО МАЛООБЕРТОВОГО ДИЗЕЛЯ
DOI:
https://doi.org/10.20998/0419-8719.2025.1.02Ключові слова:
газорозподіл, малообертовий двигун, гідравлічна передача, динамічні фази газорозподілу, випускний клапанАнотація
Існуюча на торгівельному флоті практика діагностування головних та допоміжних двигунів за параметрами робочого процесу, у світі сучасних тенденцій у галузі їх експлуатації, потребує суттєвого перегляду підходів. Зростання цін на нафтові палива, та посилення екологічних норм, призвели до суттєвого зменшення комерційних швидкостей суден, що, в свою чергу, призвело до зростання часу експлуатації головних двигунів на режимах часткових навантажень. На практиці суднові механіки стикаються з тим, що протягом усього рейсу немає можливості проіндиціювати двигун в умовах, які дозволяють отримати індикаторні діаграми придатні для проведення порівняльного аналізу з еталонними профілям отриманими виробником двигуна, під час його стендових випробувань. Ця проблема може бути вирішена шляхом побудові числових профілів робочого процесу по результатам стендових випробувань двигуна. Наявність такого профілю дозволяє отримати еталонну індикаторну діаграму для будь якого робочого режиму. Однак для об’єктивного порівняльного аналізу отриманих під час експлуатації та еталонних індикаторних діаграм, навіть наявність останніх може виявитися недостатньою. Особливості організації процесів газообміну у двотактних малообертових двигунах, накладають певні обмеження на застосування традиційних методів обробки індикаторних діаграм, вимагаючи врахування додаткових параметрів, в тому числи і динамічних фаз газорозподілу. Особливості конструкції газорозподільних органів цих двигунів, призводять до того, що їх технічний стан може суттєво впливати на момент початку процесу стискання, а отже, і на параметри всього робочого процесу. Основним газорозподільним органом даного типу двигунів є випускний клапан, який має гідравлічний привід, що приводиться в дію або від розподільчого валу або через мультиплікатор тиску з електромагнітним керуванням від електронної системи управління двигуном. Незалежно від способу керування, конструкція гідравлічної передачі має певні особливості які приводять до відмінностей статичних фаз газорозподілу від реальних, динамічних. Саме дослідженню динамічних фаз закриття випускного клапану з використанням числових профілів робочого процесу присвячено дане дослідження авторів.
Посилання
Minchev D. Digital Twin Test-Bench Performance for Marine Diesel Engine Applications. / D. Minchev, R. Varbanets, O. Shumylo, V. Zalozh, N. Aleksandrovska, P. Bratchenko, T.H. Truong // Polish Maritime Research. – 2023. – Vol. 30 No.4, pp. 81-91. https://doi.org/10.2478/pomr-2023-0061
Varbanets R. Methods of Real-Time Parametric Diagnostics for Marine Diesel Engines. / R. Varbanets, D. Minchev, Y. Kucherenko, V. Zalozh, O. Kyrylash, T. Tarasenko // Polish Maritime Research. – 2024. – Vol. 31; No. 3 (123), pp. 71-84. https://doi.org/10.2478/pomr-2024-0037
WINMOT – Software Manual. Software for Electronic Indicator HLV 2005 MK. Präzisions-Messtechnik Baewert GmbH., Meerane, Germany. – 2007. – 28 р.
Neumann S. Vibrodiagnostics of marine diesel engines in IMES GmbH systems / S. Neumann, R. Varbanets, D. Minchev, V. Malchevsky, V. Zalozh // Ships Offshore Struct. – 2022. – pp. 1-12, DOI: 10.1080/17445302.2022.2128558
Neumann S. High temperature pressure sensor based on thin film strain gauges on stainless steel for continuous cylinder pressure control. CIMAC Congress, Hamburg. Digest – 2001. – pp. 1-12.
Sartini N. More haste less speed. Conteiner ship focus. Lloyd's Register, September 2008. Issue 5. – p. 3.
Правила технічної експлуатації морських і річкових суден. Дизелі. Нормативний документ морського транспорту України. Дата введення: 01.02.1997. – 63 с.
Білоусов Є.В. Визначення динамічних фаз закриття випускного клапана двотактного малообертового дизеля з використанням числових профілів робочого процесу / Є.В. Білоусов, В.П. Савчук, С.О. Кравченко, Г.В. Малишев. // Матеріали VІ Міжнародної науково-практичної морської конференції «Marine Power Plants and Operation» (MPP&O-2025) 4 березня 2025 р., Одеса: ОНМУ, 2025. – С. 240-245.
Shop test report of marine low speed diesel engine type: Doosan MAN B&W 8K90MC-C, Project name DANA 1671, test date 21.03.2008 – 68 p.
MAN Energy Solution. Future in the making. MAN Energy Solutions. Copenhagen, Denmark. 2023 – 38 р.
Engine Type: 8K90MC-C. Instruction Manual. Description. HSD ENGINE Co., Ltd. Changwon-City, Kyungnam, Korea. 2008 – 613 р.
Instructions for Main Engine Type K90MC-C. Hyundai Heavy Industries Co., Ltd. Engine & Machinery Division. Ulsan, Korea. – 161 р.
Bilousov I.V. Internal combustion engines of modern marine vessels. Textbook for higher maritime educational institutions / I.V. Bilousov, M.Р. Bulgakov. – Odesa: Astroprint publishing house, 2024. – 512 p. ISBN 978-617-7797-54-7
Belousov E. Digital Profiles of Work Processes of a Marine Engine for Calculated Indicator Diagrams in Operating Modes Other than Maximum Continuous Rating / E. Belousov, A. Marchenko, M. Rybalchenko, G. Tuluchenko, I. Gritsuk, V. Savchuk, M. Volodarets // SAE Technical Paper 2023-01-5008. – 2023. – 13 р. DOI: 10.4271/2023-01-5008.
Білоусов Є.В. Розробка методів оцінки технічного стану двигунів за результатами індиціювання робочого процесу на режимах відмінних від номінальних / Є.В. Білоусов, А.П. Марченко, М.Є. Рибальченко, В.П. Савчук, Г.Я. Тулученко // Двигуни внутрішнього згоряння. – 2022. – №1. – С 51-59. DOI: 10.20998/0419-8719.2022.1.07
Рибальченко М.Є. Використання числових профілів робочого процесу для аналізу ефективності роботи суднового малообертового двигуна на режимах часткових навантажень. / М.Є. Рибальченко, Є.В. Білоусов // Розвиток транспорту. – 2022. – № 3(14). – С. 97-100.
Рибальченко М.Є. Використання числових профілів робочого процесу для аналізу ефективності роботи суднового малообертового двигуна в умовах сучасної тенденції щодо зниження експлуатаційної швидкості суден. / М.Є. Рибальченко, Є.В. Білоусов // Водний транспорт. Збірник наукових праць Державного університету інфраструктури та технологій. – 2022. – № 2(36) – С. 71-83. DOI: 10.33298/2226-8553.2022.2.36.06
Белоусов, Е.В. Организация внутреннего смесеобразования в судовых малооборотных газодизельных двигателях / Е.В. Белоусов, В.П. Савчук, И.В. Грицук, Т.П. Белоусова // Двигатели внутреннего сгорания – 2017. – №1. – С 13-16. DOI: 10.20998/0419-8719.2017.1.03
Белоусов Е.В. Исследование процессов топливоподачи в газодизельных малооборотных двухтактных двигателях низкого давления / Е.В. Белоусов, Р.А. Варбанец, В.П. Савчук, И.В. Грицук, В.С. Вербовский // Двигуни внутрішнього згоряння – 2019. – №1. С 27-33. – DOI:10.20998/0419-8719.2019.1.05
Марченко А.П. Влияние геометрии проточной части газоподающего модуля на процесс подачи газового топлива в малооборотном газодизельном двигателе. / А.П. Марченко, Е.В. Белоусов, В.П. Савчук, В.С. Вербовский, Н.Е. Рыбальченко // Двигуни внутрішнього згоряння – 2021. – №1. – С 59-65. DOI:10.20998/0419-8719.2021.1.08.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Двигуни внутрішнього згоряння

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.