ОПТИМІЗАЦІЯ ПАРАМЕТРІВ ФОРКАМЕРИ СТАЦІОНАРНОГО ГАЗОВОГО ДВИГУНА ПРИ РОБОТІ НА НИЗЬКОКАЛОРІЙНИХ ГАЗОВИХ ПАЛИВАХ

Автор(и)

  • Андрій Петрович Марченко докт. техн. наук, професор, зав. кафедри двигуни внутрішнього згоряння, Україна
  • Олександр Олександрович Осетров канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри двигуни внутрішнього згоряння, Україна
  • Сергій Сергійович Кравченко аспірант кафедри двигуни внутрішнього згоряння, Україна

Ключові слова:

газовый двигатель, форкамерно-факельное зажигание, оптимизация параметров, ЛПτ-последовательности

Анотація

Робота присвячена оптимізації конструктивних параметрів форкамери і налаштувань газової апаратури стаціонарного газового двигуна 11ГД100М при використанні в ньому низькокалорійних газових палив. Показано, що при використанні цих палив в серійній форкамері утворюється збіднена паливо-повітряна суміш, зменшується енергія форкамерного факела та збільшується мінімальна енергія запалювання паливо-повітряної суміші. Означене може призвести до пропусків запалювання суміші у форкамері та циліндрі. Виконане оптимізаційне дослідження дозволило визначити параметри форкамери і налаштування газової апаратури, що забезпечують суттєве покращення обраних критеріїв якості.

Біографії авторів

Андрій Петрович Марченко, докт. техн. наук, професор, зав. кафедри двигуни внутрішнього згоряння

Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Харків

Олександр Олександрович Осетров, канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри двигуни внутрішнього згоряння

Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Харків

Сергій Сергійович Кравченко, аспірант кафедри двигуни внутрішнього згоряння

Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Харків

Посилання

Goto S. Developmen of Hight Density Gas Engine 22AG / S. Goto, H. Nishi, S. Nakayama, S. Takahashi // IHI Engineering Review. – 2004. – Vol.37, №3. – P. 104-107.

Yamasaki Y. Combustion Characteristics of Low-Calorific-Value Gaseous Fuels in Small Gas Engine / Y. Yamasaki, G. Tomatsu, Y. Nagata. S. Kaneko // Journal of Environment and Engineering/ - 2009. – vol.4, №1. – P. 188-197.

Md. Ehsan. Performance of a Biogas Run Petrol Engine for Small Scale Power Generation / Md. Ehsan, N. Nazhin // Journal of Energy & Environment. – 2005. Vol.4. – P. 1-9.

Roubaud A. Lean-Burn Cogeneration Biogas Engine with Unscavenged Combustion Prechamber: Comparison with Natural Gas / A. Roubaud, R. Rothlisberger, D. Favrat // Int.J. Applied Thermodynamics. – 2002. – Vol. 5, №4. – P. 169-175.

Mueller G. P. Landfill Gas Application Development of the Caterpillar G3600 Spark-Ignited Gas Engine / G. P. Mueller // J. Eng. Gas Turbines Power. – 1995. – Vol.117, №4. – P. 820-825.

Марченко А. П. Моторные свойства низкокалорийных газовых топлив и их влияние на показатели двигателей внутреннего сгорания / А.П. Марченко, А.А. Осетров, С.С. Кравченко, О. А. Хамза // Энерготехнологии и ресурсосбережения. – 2014. – № 5,6. – С.3 – 12.

Лимонов А.К. Совершенствование рабочего процесса газового двигателя с форкамерно-факельным зажиганием / А.К. Лимонов, А.В. Сеземин // Двигателестроение. – 2013. - №1 (251). – С.20-23.

Генкин, К.И. Газовые двигатели ГД100 и агрегаты на их базе / К.И. Генкин, Д.Т. Аксенов, Б.Н. Струнге. – Л. : Недра, 1970. – 328 с.

Генкин К.И. Газовые двигатели / К.И. Генкин. – М.: Машиностроения, 1977. – 196с.

Зельдович, Я.Б. К теории искрового воспламенения газовых взрывчатых смесей / Я.Б. Зельдович, Н.Н. Симонов // Журнал физической химии. – 1949. – Т.23, № 11. – С.1361–1374.

Sally P. M. Bane, Spark Ignition: Experimental and Numerical Investigation With Application to Aviation Safety / California Institute of Technology Pasadena, California. – 2010. – 260 p.

Васильев Ю.Н., Гриценко А.И., Золоторевский Л.C. Транспорт на газе. – М. : Недра, 1992. – 342с.

Соболь И.М. Выбор оптимальных параметров в задачах со многими критериями / И.М. Соболь, Р.Б. Статников – М.: Наука. 1985. –110 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

РОБОЧІ ПРОЦЕСИ ДВЗ