Комплексне моделювання навантаженості картера і корінних підшипників колінчатого вала дизельного двигуна
Ключові слова:
корінні підшипники, багатоопорний колінчастий вал, гідромеханічні характеристики підшипників ковзання, блок-картер, метод кінцевого елемента, сорочка охолодження, неспіввісність опор, теплові деформаціїАнотація
Розглянутий комплексний підхід до оцінки навантаженості картера і працездатності корінних підшипників ковзання дизельного двигуна. При розрахунках картера двигуна враховувалися тепловий і силовий впливи. Для моделювання картера використаний метод кінцевих елементів. У тепловій моделі враховані джерела тепловиділення в циліндрах, плин двофазної рідини в рубашці охолодження блок-картера і головках дизеля. Результати розрахунків деформованого стану картера використані при моделюванні нелінійної динаміки системи «багато-опорний колінчатий вал – мастильні шари – блок-картер двигуна» для дизеля типу ЧН 13/15. Порівняльна оцінка гідромеханічних характеристик підшипників з урахува-нням різних факторів, що приводять до співвісностей опор, показала, що теплові деформації картера двигуна в деяких випадках можуть сприяти зниженню значень параметрів працездатності корінних підшипників колінчатого вала. Запропонована методика оцінки теплового стану картера використана для аналізу доцільності внесення змін у рубашці охолодження при спільному силовому і тепловому впливах.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Двигуни внутрішнього згоряння
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.