РОЗРАХУНКОВЕ ВИЗНАЧЕННЯ ВПЛИВУ СКЛАДУ БІОГАЗУ НА ХАРАКТЕРИСТИКИ ТРАНСПОРТНОГО ДВИГУНА

Автор(и)

  • В. М. Бганцев ІПМаш ім. А.Н. Підгорного НАН України, Україна
  • А. М. Лєвтєров ІПМаш ім. А.Н. Підгорного НАН України, Україна
  • Н. Ю. Гладкова ІПМаш ім. А.Н. Підгорного НАН України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/0419-8719.2018.1.02

Ключові слова:

біогаз, теплота згоряння, робочий цикл ДВЗ, математична модель, система автономного регулювання

Анотація

Біогаз, що виробляється на полігонах твердих побутових відходів або з відходів тваринництва, відрізняється коливаннями вмісту в ньому основних компонентів – метану та діоксиду вуглецю. Через це виникають проблеми використання такого біогазу в якості палива для ДВЗ. Подолання означених проблем досягається шляхом трудомісткого експериментального прилаштування двигуна до такого палива, або шляхом попереднього розрахункового дослідження показників двигуна з подальшою оптимізацією його функціонування за обраним критерієм. Розрахункове дослідження зазвичай виконується з використанням математичних моделей та комп’ютерної техніки, що дозволяє суттєво скоротити витрати коштів та часу на експеримент. В роботі розрахунковим шляхом з використанням двозонної математичної моделі процесів робочого циклу ДВЗ та розрахованих теплофізичних властивостей біогазу досліджено характеристики двигуна, що працював на біогазі широкого спектру складів, та на різних режимах навантаження. За результатами досліджень сформульовано умови ефективної роботи ДВЗ на біогазі змінного складу та показано, що при цьому покращуються показники токсичності двигуна, значно зменшується теплове навантаження на деталі циліндропоршневої групи за незначного погіршення показників економічності.

Посилання

Barths H. 3d Simulation of Di Diesel Combustion and Pollutant Formation Using a Two-Component Reference Fuel / H. Barths, H. Pitsch, N. Peters // Oil & Gas Science and Technology Rev. IFP. – 1999. – Vol. 54, № 2. – P. 233-244.

Басевич В. Я. Моделирование диффузионного горения моторных топлив / А. В. Евлампиев, С. М. Фролов, В. Я. Басевич, А. А. Беляев // Совершенствование мощностных, экономических и экологических показателей ДВС: Материалы VIII междунар. научно-практической конф. – Владимир, Изд-во ВлГУ, 2001. – С. 34-38.

Kyne A. G. Combustion of Kerosene in Counterflow Diffusion Flames / P. M. Patterson; A. G. Kyne // Journal of Propulsion and Power. – 2000. – Vol. 16, №. 2. – Р. 453-460.

Куценко А. С. Моделирование рабочих процессов двигателей внутреннего сгорания на ЭВМ / А. С. Куценко, В. И. Товажнянский, С. В. Коваленко // Киев: Наук. думка, 1988. – 98 с.

Kuder J. Parameteroptimierung an Ottomotoren mit Direkteinspritzung / J. Kuder, T. Kruse // MTZ. 2000. – Vol. 61, №. 6. – P. 378-384.

Avramenko A. N. Methodology for Estimation of Heat-Stressed State for Cylinder Head of Diesel Engine with Air Cooling // Science & Technique. – 2016. – №15 (5). – Р. 420-426.

Бейлин В. И. Теоретический цикл поршневого двигателя на биометане / В. И. Бейлин, В. А. Лурье // Двигателестроение. – 1996. – № 2. – С. 63-66.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

РОБОЧІ ПРОЦЕСИ ДВЗ