ОЦІНКА ВПЛИВУ ПОКРИТТЯ ПОВЕРХНІ ПОРШНІВ НА ПОКАЗНИКИ ДИЗЕЛЯ

Автор(и)

  • І. В. Парсаданов Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-0587-4033
  • В. В. Островерх ПП «Завод Двигун», Україна
  • О. М. Клименко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • Д. В. Павлов ПП «Завод Двигун», Україна
  • О. П. Строков Класичний приватний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/0419-8719.2018.1.14

Ключові слова:

дизель, поршень, камера згоряння, ефективні і індикаторні показники, токсичність і димність відпрацьованих газів, нагароутворення

Анотація

Використання покриття поршнів дозволяє позитивно впливати на показники дизельного двигуна, що сприяє впровадженню різноманітних  технологій покриття у виробництво. Приватним підприємством «Завод Двигун»  (м. Мелітополь) впроваджено технологію нанесення покриття дисульфідом молібдену на бічну поверхню поршня і поверхню КЗ в поршні дизелів. Оцінка впливу цієї технології на показники дизельного двигуна надана за результатами досліджень на кафедрі ДВЗ НТУ «ХПІ». Дослідження проведені на дизельному двигуні 4ЧН12/14 з безпосереднім впорскуванням палива, газотурбінним наддувом та проміжним охолодженням наддувного повітря із визначенням індикаторних діаграм, показників токсичності і димності відпрацьованих газів. При обробці результатів досліджень враховувався вплив покриття поверхні камери згоряння на показники потужності, паливної економічності, нагароутворення. Позитивний ефект на процес згоряння в дизельному  двигуні при використанні покриття пов’язане із зменшенням втрат на тертя і  зростанням теплоти, виділеної в початковий період згоряння. Підвищення швидкості згоряння дозволяє припустити поліпшення пристінкового сумішоутворення за рахунок підвищення температури стінок камери згоряння при її теплоізоляції. Деяке підвищення максимального тиску при малих потужностях не надасть негативного впливу на механічне навантаження дизеля.

Посилання

Парсаданов И. В. Повышение качества и конкурентоспособности дизелей на основе комплексного топливно-экологического критерия: Монография.– Харьков: Изд. Центр НТУ «ХПИ», 2003.– 244 с.

Smavik Magnus B. Thermal barrier influence on performance and heat transfer of a medium speed two-stroke diesel engine / B. Smavik Magnus // SAE Technical Paper Series. – 1988. – №880435. – P. 153-162.

A structural ceramic diesel engine – the critical elements / W. R. Wade, P. H. Hanstad, V. D. Rao et al. // SAE Technical Paper Series. – 1987. – №870651. – P. 251-264.

Morel T. Heat transfer experiments in an insulated diesel / Morel T., Wahiduz Z. S., Fort E. F. // SAE Technical Paper Series. – 1988. – №880186. – P. 61-81.

Костин А. К. Теплонапряженность двигателей внутреннего сгорания / Костин А. К., Ларионов В. В., Михайлов В.И.. – Л. : Машиностроение, 1979. – 222 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ЕКСПЛУАТАЦІЯ ДВЗ