МОТОРНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ МІКРОДОМІШОК ВОДНЮ НА ПОКАЗНИКИ ТОКСИЧНОСТІ МАЛОЛІТРАЖНОГО ДИЗЕЛЯ

Автор(и)

  • А. М. Лєвтєров Інститут проблем машинобудування ім. А.М. Підгорного НАН України, Україна https://orcid.org/0000-0001-5308-1375
  • В. М. Бганцев Інститут проблем машинобудування ім. А.М. Підгорного НАН України, Україна https://orcid.org/0000-0003-0661-1040

DOI:

https://doi.org/10.20998/0419-8719.2019.1.08

Ключові слова:

водень, дизель, токсичність відпрацьованих газів, мікродомішки

Анотація

В роботі подано аналіз шляхів покращення екологічних характеристик поршневих двигунів внутрішнього згоряння за рахунок застосування альтернативних моторних палив, або за рахунок модифікування штатних нафтових палив мікродомішками. Розглянуто досвід різних дослідників з вивчення механізму взаємодії водню з вуглеводневим нафтовим паливом, його впливу на особливості згоряння паливоповітряої суміші та показники робочого циклу поршневого двигуна внутрішнього згоряння. Запропоновано спосіб покращення характеристик токсичності малолітражного дизеля шляхом додавання до штатного дизельного палива (ДП) мікродомішок атомарного та молекулярного водню, та за рахунок цього зниження рівня емісії шкідливих речовин з відпрацьованими газами (ВГ). Спосіб передбачає отримання суміші атомарного та молекулярного водню шляхом генерування його в малогабаритному економічному електролізері, який живиться від джерела постійного струму з напругою 12В . Такого типу електролізер може бути інтегрованим в паливну систему транспортного засобу, що позбавить від необхідності створювати додаткову, а саме водневу систему живлення двигуна, з застосуванням громіздкого та пожежонебезпечного обладнання для зберігання бортового запасу водню. Дослідження показників токсичності відпрацьованих газів дизеля виконане на моторному стенді для трьох режимів його навантаження – 0,8; 1,0; 1,2 КВт з використанням штатного дизпалива. На наступному етапі виконані дослідження для тих же режимів навантаження з додаванням до нафтового палива мікродомішок водню у відносній кількості – 0,49; 1,15; 1,83 % по масі. Наведено результати моторного дослідження впливу мікродомішок водню до нафтового дизпалива на показники токсичності дизеля 1Ч8,5/11. Ефект полягає у виключенні зі складу відпрацьованих газів незгорілих вуглеводнів, зниженні концентрації оксиду вуглецю у ВГ практично до 0, а концентрації оксиду азоту на 14–26%.

Посилання

Певнев Н.Г. Анализ свойств водорода с целью возможности его применения в качестве добавки к основному топливу / Н.Г. Певнев, В.В. Понамарчук // Прогрессивные технологии в транспортных системах. – 2015. – С. 304-309.

Перетрухин, С.Ф. Бортовой генератор синтез-газа для ДВС с искровым зажиганием / С.Ф. Перетрухин, О.Ф. Бризицкий, В.А. Кириллов, Н.А. Кузин, С.И. Козлов // Транспорт на альтернативном топливе, – 2010. – № 5(17). – С. 68-74.

Мацкерле Ю. Современный экономичный автомобиль / Ю. Мацкерле, В.Б. Иванова, А.Р. Бенедиктова. – М.: Машиностроение, 1987. – 320 с. 4. Abramchuk F. Numerical Simulation of Heat-and-Mass Transfer Processes in the Cooling Passages of a Cylinder Head in a Diesel Locomotive Engine / A. Avramenko, F. Abramchuk // Periodica Polytechnica Mechanical Engineering. – 2019. – № 63(1), pp. 26–32.

Авраменко А.Н. Сравнительная расчетная оценка показателей рабочего цикла тепловозного двигателя / А.Н. Авраменко // Двигатели внутреннего сгорания. – 2018. – № 1. – С. 14-19.

Смоленская Н.М. Влияние добавки водорода на процесс горения в бензиновых двигателях с искровым зажиганием / Н.М. Смоленская, В.В. Смоленский, А.П. Шайкин // Прогресс транспортных средств и систем. – 2009. – С. 247–248.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ЕКОЛОГІЗАЦІЯ ДВЗ