ВИЗНАЧЕННЯ КІЛЬКОСТІ ТА ПОСЛІДОВНОСТІ ВІДКЛЮЧЕННЯ ЦИЛІНДРІВ СТАЦІОНАРНОГО ДИЗЕЛЬ-ГЕНЕРАТОРА НА ЕКСПЛУАТАЦІЙНИХ РЕЖИМАХ

Автор(и)

  • О. О. Осетров Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна
  • Є. І. Жуковський Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/0419-8719.2019.1.11

Ключові слова:

дизель генератор, відключення циліндрів, робочий процес, математичне моделювання, індикаторний ККД, нерівномірність обертання колінчастого вала

Анотація

Стаціонарні дизель-генератори працюють в широкому діапазоні навантажень при практично постійній частоті обертання колінчастого вала. На режимах низьких навантажень їх ефективність зменшується внаслідок погіршення якості сумішоутворення в циліндрі, зменшення тиску та температури в камері згоряння і, як наслідок, зменшення індикаторного та ефективного ККД. Покращити показники дизеля на цих режимах  можливо застосуванням  відключення циліндрів або циклів. На сьогодні запропоновано ряд систем відключення циліндрів, що застосовуються  на серійних двигунах. Проте в літературі недостатньо розкрита методологія визначення кількості та послідовності відключення циліндрів залежно від режимів роботи двигуна. Відсутній єдиний підхід до використання критеріїв ефективності відключення циліндрів, критеріальних та параметричних обмежень. В роботі представлений розрахунково-експериментальний метод, що базується на забезпеченні максимального індикаторного ККД двигуна з урахуванням комплексу обмежувальних параметрів. З використанням цього методу запропоновано дві схеми відключення циліндрів стаціонарного дизель-генератора  7Д100, у яких кількість відключених циліндрів визначається за потужністю двигуна, а послідовність відключення циліндрів встановлюється, виходячи із забезпечення мінімального ступеня нерівномірності обертання колінчастого валу двигуна. Згідно першої схеми в діапазоні ефективної потужності 0-280 кВт двигун працює на п’яти циліндрах, а в діапазоні 280-1100кВт – на десяти циліндрах. Згідно другої схемі в діапазоні  ефективної потужності 0-500 кВт дизель працює на п’яти-девяти циліндрах, а в діапазоні 500-1100кВт – на десяти циліндрах.  Відключення циліндрів за першою схемою більш просте в реалізації та забезпечує кращу рівномірність обертання колінчастого вала та крутного моменту двигуна. Відключення циліндрів за другою схемою дозволяє досягти кращої паливної економічності та меншої механічної та термічної навантаженості деталей циліндро-поршневої групи.

Посилання

Генкин К. И. Газовые двигатели ГД100 и агрегаты на их базе / К. И. Генкин, Д. Т. Аксенов, Б. Н. Струнге. – Л. : Недра, 1970.– 328 с.

Бердников А. А. Повышение экономических показателей двигателей внутреннего сгорания путем отключения части цилиндров / А. А. Бердников, С. Р. Мингазов, А. А. Жуков // Современные наукоемкие технологии. – 2017. – № 1. – С. 12-16.

Страшнов С.В. Регулирование дизеля 6Ч11/12,5 изменением числа работающих цилиндров или циклов : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. техн. наук : спец. 05.04.02 «Тепловые двигатели» / Страшнов Станислав Викторович ; Российский универсист дружбы народов. – М., 2012.– 18 с.

Wilcutts M. Design and Benefits of Dynamic Skip Fire Strategies for Cylinder Deactivated Engines / M. Wilcutts, J. Switkes, M. Shost, A. Tripathi // SAE Int. J. Engines. – 2013. –Vol. 6, Issue 1. - Р. 278–289.

Грабовский А. А. Способ повышения экономических и экологических показателей поршневих двигателй / А. А. Грабовский, И. И. Артемов // Двигатели внутреннего сгорания. –2012.- № 2. - С. 88-93.

Peters. G. Cylinder deactivation on 4 cylinder engines: a torsional vibration analysis (DCT rapporten; Vol. 2007.011). – Eindhoven: Technische Universiteit Eindhoven – 75 р.

Медведев А.Н. Повышение топливной экономичности автомобильных дизелей отключением части цилиндров: автореф. дис. на соискание ученой степени канд. техн. наук : спец. 05.04.02 «Тепловые двигатели» / Медведев Алексей Николаевич ; Южно-Уральский государственнный университет. – Челябинск, 2008. – 16 с.

Kuruppu С. Investigation of Cylinder Deactivation and Variable Valve Actuation on Gasoline Engine Performance / C. Kuruppu, A. Pesiridis, S. Rajoo // SAE Technical Paper. –2014. –2014-01-1170. – 10 р.

Eisazadeh-Far К. Fuel Economy Gains through Dynamic-Skip-Fire in Spark Ignition Engines / K. Eisazadeh-Far, M. Younkin // SAE Technical Paper. – 2016. -2016-01-0672. DOI:10.4271/2016-01-0672.

Lee N. Estimation of Fuel Economy Improvement in Gasoline Vehicle Using Cylinder Deactivation / N . Lee, J. Park, J. Lee, K. Park, M. Choi, W. Kim // Energies. – 2018. - 11, 3084.

Chen S. Misfire Detection in a Dynamic Skip Fire Engine / S. Chen, L. Chien, M. Nagashima, J. Van Ess // SAE Int. J. Engines. - 2015. – vol. 8, issue 2.

Бешун О. А. Дослідження динаміки дизельного двигуна з регулюванням потужності відключенням циклів і їх перспектива / О. А. Бешун, М. А. Лях, О. С. Дем’янюк // Вісник Київського національного університету ім. Тараса Шевченка. – 2010. - №24. - С. 6-9.

Кравченко С. С. Конвертація стаціонарного двигуна ГД100 для роботи на низькокалорійних газових паливах: дисертація. Автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук : спец. 05.05.03 «Двигуни та енергетичні установки» Кравченко Сергій Сергійович; Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут». - Харків, 2015. - 20 с.

Автомобільні двигуни: Підруч. для студентів спец. “Автомобілі та автомобільне господарство” вищ. навч. закладів Ф. І. Абрамчук, Ю. Ф. Гутаревич, К. Є. Долганов, І .І. Тимченко. – К.: Арістей, 2004. –438 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ЕКСПЛУАТАЦІЯ ДВЗ