МЕТОДИКА ВПЛИВУ ЗАМІНИ МАРШОВИХ ДВИГУНІВ НА МАСУ І ЗЛІТНО-ПОСАДКОВІ ХАРАКТЕРИСТИКИ МОДИФІКАЦІЙ ЛІТАКІВ
DOI:
https://doi.org/10.20998/0419-8719.2020.2.13Ключові слова:
маршові двигуни, маса модифікації, довжина пробігу при зльоті, потрібна довжина злітно-посадкової смугиАнотація
Найбільш глибокі модифікаційні змінення в літаках транспортної категорії здійснюються шляхом зміни геометрії крила і заміни маршових двигунів. При заміні маршових двигунів досягається не тільки значне поліпшення злітно-технічних параметрів, але й відбувається значні змінення величини і структури масових характеристик як двигунів, так і літака в цілому вже на етапі проектування модифікації.
Так, при створенні військово-транспортного літака (ВТЛ) Ан-178 на базі пасажирського Ан-148 замість двигуна Д436-148 з тягою 7100 кгс встановлено двигун Д436-148ФМ з тягою 8600 кгс, що привело не тільки до вантажопідйомної, але й до збільшення злітної маси модифікації. Це збільшення маси обумовлено доопрацюваннями післяльотних випробувань опитного зразка, технологічними особливостями процесів при їх виготовленні, змінами умов замовника і таке інше.
В таких умовах визначення злітно-посадкові параметри побудовано на використанні так званої стартової маси, яка знайдена розрахунковим шляхом з урахуванням збільшення вантажопідйомності модифікації літака.
Однак, до моменту сертифікації модифікації, тобто встановлення істинних значень злітно-посадкових параметрів неминуче відбувається зростання маси, обумовленої доробками післяльотних випробувань дослідного зразка, технологічними особливостями процесів при їх виготовленні, змінами умов замовника і т.п. Злітну масу, збільшену, в порівнянні зі стартовою масою, прийнято вважати злітною сертифікованою. У таких моделях враховано ряд обмежень, зумовлених вимогами, що пред'являються до літаків середньої вагової категорії, що і встановлює граничні значення злітно-посадкових параметрів конкретної модифікації.
На основі таких моделей встановлено взаємодію змінення маси модифікації (зі збільшеною тягою маршових двигунів) зі злітно-посадковими параметрами, такими, як довжина розбігу при зльоті і потрібна довжина злітно-посадкової смуги при перерваному зльоті з ділянкою гальмування.
Реалізація таких досліджень при створенні літака Ан-178 з двигунами Д436-148ФМ дозволила вирішити задачу збільшення вантажопідйомності та забезпечити базування на аеродромах, які заявлені для базового варіанту літака Ан-148.Посилання
Bombardier forecast 2007-2026 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.bombardier.com. –3.06.2011 .
Embraer and BRA agree to a sale of up to 40 E-Jest [Электронный ресурс]. – Режим доступа: www.embraer.соm/English/content/imprnsa-press releases detalhe.asp.id-1962. – 25.08.2010.
Кива, Д. С. (2014), Научные основы интегрированного проектирования самолетов транспортной категории Ч. 1. / Д. С. Кива, А. Г. Гребенников. – Х. : Нац. аэрокосм. ун-т им. Н.Е. Жуковского “Харьк. авиац. ин-т”. – 439 с.
Бабенко, Ю. В. Определение области основных параметров модификации по величине дистанции прерванного взлета самолета / Ю. В. Бабенко, Н. Г. Толмачев, В. И. Новиков // Вопросы проектирования и производства конструкций летательных аппаратов, 2006. – Вып. 2(45). –С. 52-61.
Кобилянський, А. І. Деякі характеристики літаків транспортної категорії / А. І. Кобилянський, В. М. Желдоченко // Методичний посібник, 2001. – 22 с.
Егер, С. М. Проектирование самолетов / С. М. Егер, В. Ф. Мишин, Н. К. Лисейцев. – М. : Машиностроение, 1983. – 616 с.
Трехвальный ТРДД Д436-148ФМ. –Запорожье: “ГП Ивченко-Прогресс”, 2004. – 592 с.
Лось, А. В. Создание среднего военно-транспортного самолета на базе пассажирского варианта Ан-148 при реализации глубоких модификационных изменений / А. В. Лось // Вісник КрНУ ім. Михайла Остроградського, 2019. – Вип. 6 (119). – С. 140-145.
Balabuyev, P. V., Bichkov S. A., Grebenikov A. G. Principles of designing of airplanes with gas turbine engines: Study Guide. – Kharkov: National Aerospace University "Kharkov Aviation Institute", 2013. – 731 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Двигуни внутрішнього згоряння
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.