ФРАНЦУЗЬКИЙ ІНЖЕНЕР SABATHE LOUIS GASTON І ЙОГО РОЛЬ В СТВОРЕННІ ДВИГУНІВ ЗІ ЗМІШАНИМ ПІДВЕДЕННЯМ ТЕПЛОТИ

Автор(и)

  • Є.В. Білоусов Херсонская государственная морская академия, Україна https://orcid.org/0000-0001-8185-8209
  • P. Billier l'Association Musée ou Moteur Saumur, Франція

DOI:

https://doi.org/10.20998/0419-8719.2021.1.12

Ключові слова:

суднові двигуни, цикл зі змішаним підведенням теплоти, цикл Сабате

Анотація

Практично відразу після створення Рудольфом Дизелем свого «раціонального» двигуна, були зроблені спроби до його вдосконалення. Оскільки в кінці дев'ятнадцятого, початку двадцятого століття як наукова система теорія двигунів внутрішнього згоряння ще не сформувалася, єдиних підходів до оцінки нововведень, запропонованих окремими інженерами і вченими, так само не існувало. У зв'язку з цим періодично виникали суперечки і судові розгляди, пов'язані з визнанням пріоритету на конкретну конструкцію або запропонований принцип роботи за конкретним автором. В першу чергу це було пов'язано з можливістю отримання матеріальної вигоди від впровадження запатентованого нововведення у виробництво. Слід зазначити, що пов'язані з матеріальною вигодою судові розгляди і інформаційні компанії не завжди були об'єктивними, та і розвиток прогресу на рубежі століть був настільки стрімким, що одні й ті ж ідеї приходили в голови відразу декільком незалежним один від одного винахідникам, а одні і ті ж відкриття робилися в різних частинах світу різними вченими. До початку двадцятого століття накопичений досвід, а так само теоретичні та експериментальні дослідження показали, що значно поліпшити характер протікання робочого процесу поршневих двигунів можна, замінивши ізохоричне або ізобарне підведення теплоти в процесі згоряння палива на комбінований з підведенням теплоти спочатку при постійному об’ємі (по ізохорі), а потім при постійному тиску (по ізобарі). На пріоритет у розробці такого циклу претендували відразу три вчених – Густав Трінклер, Мирон Залігер і Луї Гастон Сабате. Кожен з них прийшов до цього рішення різними шляхами і кожен вніс свій внесок як у становлення теорії робочих процесів поршневих двигунів, так і в становлення двигунобудування в цілому. Саме такому вкладу, зробленому французьким інженером Луї Гастоном Сабате, присвячена ця стаття.

Посилання

Матвеев Ю.И. Развитие и распространение дизелей в России. К 100-летию русской привилегии Г.В. Тринклера на дизельный двигатель. / Ю.И. Матвеев, Е.И. Андрусенко: Н. Новгород: ФГОУ ВПО «ВГАВТ», 2010. – 166 с.

Белоусов Е.В. К 100-летию спуска на воду первого в мире океанского теплохода «Зеландия» / Е.В. Белоусов, Н.Н. Кобяков // Двигатели внутреннего сгорания. – 2012. – № 1. – С 143-149.

Белоусов Е.В. Цикл Миллера и его реализация в судовых дизельных двигателях. / Е.В. Белоусов, В.В. Чернявский // Двигатели внутреннего сгорания. – 2013. – № 1. – С 127-132.

Voici le premier Musée entièrement consacré au Moteur Thermique. [Элек- тронный ресурс] Режим доступа: https://www. museedumoteur.fr/index.php/le-musee (дата обращения 24.04.2021)

USA Pat. 883240. Internal combostion engine. / Sabathe. L.G.; 1913.

The Diesel Engine. Busch-Sulzer Bros. – Diesel Engine Co. Saint Louis, 1913. – 118 p.

Chalkley, A.P. Diesel engines for land and marine work. / A.P. Chalkley – New York, D. Van Nostrand Company, 1916. – 524 р.

Goldingham, A.H. Marine and stationary Diesel engines described and illustrated with numerous original formulae for their design and instructions for installation and operation / Goldingham A.H. – New York, Spon & Chamberlain, 1915. – 206 р.

USA pat., 975640. Internal combustion engine and method of operating the same / Sabathe L.G.; 1908.

Белоусов, Е.В. Топливные системы современных судовых дизелей: учебик для ВУЗов / Е.В. Белоусов. – Санкт-Петербург: Издательство «Лань», четвертое, стереотипное, 2019. – 256 с.

Séailles, J.C. Le moteur Sabathé a combustion mixte. / J.C. Séailles // La Nature. Revue des sciences et de leursapplications aux arts et a l'industrie, Paris. – 1912. – P. 107-110.

New french high compression motor. The Engineer July 14, 1911. – рр. 49-52.

Arago (Schiff, 1913) [Электронный ресурс] Режим доступа: https://de.wikipedia.org/wiki/Arago_(Schiff,_1913) (дата обращения 24.04.2021)

Delahaye’s Tank [Электронный ресурс] Режим доступа: https://tanks-encyclopedia.com/ww1- france-delahayes-tank/ (дата обращения 24.04.2021).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-26

Номер

Розділ

ІСТОРІЯ ДВИГУНОБУДУВАННЯ, ОСОБИСТОСТІ, ЮВІЛЕЇ