ДЕЯКІ АСПЕКТИ ЗАСТОСУВАННЯ СИСТЕМИ DEPAS D4.0H ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТІ СУДЕН ВНУТРІШНЬОГО ПЛАВАННЯ

Автор(и)

  • Р.А. Варбанець Одеський Національний Морський Університет, Україна https://orcid.org/0000-0001-6730-0380
  • В.І. Залож Дунайський інститут Національного університету «Одеська морська академія», Україна https://orcid.org/0000-0002-5213-6896
  • Т.В. Тарасенко Дунайський інститут Національного університету «Одеська морська академія», Україна https://orcid.org/0000-0001-8107-3524
  • В.И. Кирнац Одеський національний морський університет, Україна
  • В.Г. Клименко Одеський національний морський університет, Україна
  • Н.І. Александровська Одеський національний морський університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/0419-8719.2021.2.08

Ключові слова:

транспортний дизель, моніторинг робочого процесу, індикаторна потужність, коефіцієнт енергоефективності суден, аналітична синхронізація

Анотація

Одним з найбільш гострих тематичних напрямів при обговоренні на міжнародних форумах різних рівнів є питання покращення екологічних характеристик та підвищення енергоефективності роботи суден торговельного флоту як у міжнародному морському, так й у внутрішньому судноплавстві. У даній статті розглянуті результати практичного застосування аналітичних методів обробки даних індиціювання суднових двигунів внутрішнього згоряння дунайського буксира-штовхача в умовах експлуатації, а також деякі аспекти застосування результатів аналітичної синхронізації отриманих даних для подальшого обґрунтування оптимальних режимів експлуатації таких суден. Результати застосовані для визначення можливого діапазону варіювання показників енергоефективності та екологічності. При визначенні індексів енергоефективності враховуються різні форми караванів, що буксируються штовхачем, та які найчастіше працюють у дунайському судноплавстві. Також зроблено подальші кроки для обґрунтування концепції пріоритетності діагностування та оптимізації роботи двигунів існуючих суден у порівнянні з реалізацією проектів інноваційних суден. Безумовно, впровадження нових проектів теоретично призведе до більш швидкого досягнення цілей низки європейських проектів (зокрема GRENDEL – Green and Efficient Danube Fleet, European Green Deal conception тощо) досягнення нульової емісії, але будь-які новітні проекти є значно більш коштовними, ніж будь-які модернізації та оптимізації режимів руху суден, які вже є у складі дунайського флоту та які успішно працюють з непоганими економічними результатами. У даному контексті проекти інноваційних суден не є привабливими для судновласників та інших учасників ринку дунайських перевезень. Необхідність залучення додаткових інвестицій, брак коштів, падіння ринку в умовах пандемічних обмежень, фактична втрата бізнес-позицій невеликих судновласників – все це є факторами, які унеможливлюють широке застосування інноваційних розробок та рішень з повного оновлення дунайського флоту судновласниками. Тому на сьогодні залишається актуальним пошук способів підвищення енергоефективності існуючого флоту, що також призведе до покращення екологічних показників роботи внутрішнього водного транспорту.

Посилання

NRMM STAGE V REGULATION (EU) 2016/1628 (Emission regulation for non-road mobile machinery: EU Stage V): web-site. URL: https://theicct.org/sites/default/files/publications/EU-Stage-V_policy%20update_ICCT_nov2016.pdf (Accessed: 16.05.2021).

GRENDEL - GRENDEL: The Final Event Of A Fruitful Transnational Cooperation ): web-site. URL: http://www.interreg-danube.eu/news-and-events/project-news/5625. (Accessed: 05.03.2021)

Angheluță, Cristi-Marian, Silviu Perijoc, and Adrian Presura. Retrofitting of Danube Vessels for a Green and Efficient Fleet. Annals of ”Dunarea de Jos” University of Galati. Fascicle XI Shipbuilding 42 (November 26, 2019): 175-182. Accessed March 14, 2021. URL: https://www.gup.ugal.ro/ugaljournals/index.php/fanship/article/view/2506 .

Chirica I. Retrofit Solutions for Green and Efficient Inland Ships / Chirica I., Presura A., Anghelută C.M. // Journal of Physics: Conference Series. – 2019 – Volume 1297, 5th International Scientific Conference SEA-CONF. р.р. 17–18.

Марченко А.П. Особенности процесса сгорания в дизеле при работе на водотопливной эмульсии / Марченко А.П., Парсаданов, И.В., Прохоренко, А.А., Савченко, А В., Осетров, А.А. // Двигатели внутреннего сгорания. – 2016. – №. 1. – С. 3-10.

Varbanets R.A. Determination of top dead center location based on the marine diesel engine indicator diagram analysis / Varbanets R.A., Zalozh V.I., Shakhov A.V., Savelieva I.V., Piterska V.M. Diagnostyka // Polish society of technical diagnostics. – 2020. №21(1). P. 51–60. DOI: https://doi.org/10.29354/diag/116585.

Tarasenko T. The Ways to Improve Energy Efficiency and Eco-friendliness of the Specific Danube Inland Vessels. First Stage / Tarasenko T, Zalozh V and Maksymov S. // Journal of Physics: Conference Series. – 2019. – Vol. 1297, conference 1. P. 1-8. DOI: https://doi.org/10.1088/1742-6596/1297/1/012019.

Danube Commission official web-site. URL: https://www.danubecommission.org/dc/en/danube-navigation/market-observation-for-danube-navigation/ (Accessed: 06.03.2021)

Варбанец Р.А. Александровская Н.И. Определение основных параметров рабочего процесса и результаты диагностики главных дизелей теплохода «Greifswald»/ Варбанец Р.А., Беленький П.Н., Яровенко В.А., Ваганов А.И., Александровская Н.И. // Вестник АГТУ. Серия: Морская техника и технология. – 2015. – №2. – С. 31-41 URL: https://cyberleninka.ru/article/n/opredelenie-osnovnyh-parametrov-rabochego-protsessa-i-rezultaty-diagnostiki-glavnyh-dizeley-teplohoda-greifswald.

Варбанец Р. А. и др. Определение параметров рабочего процесса и диагностика главных среднеоборотных дизелей т/х «GREIFSWALD» // Двигатели внутреннего сгорания. – 2015. – №. 1. – С. 63-68. URL: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/17891

Heywood. Internal combustion engine fundamentals / Heywood, B. John. – New York: McGraw-Hill, 1988. – 930 p.

Neumann S. Marine diesels working cycle monitoring on the base of IMES GmbH pressure sensors data / S. Neumann, R. Varbanets, O. Kyrylash та ін. // Diagnostyka. – 2019. – № 20(2). – P. 19–26. https://doi.org/10.29354/diag/104516.

Варбанець Р.А. Особливості аналітичної синхронізації даних моніторингу робочого процесу транспортних дизелів в умовах експлуатації / Варбанець Р.А., Залож В.І., Тарасенко Т.В., Кучеренко Ю.М., Клименко В.Г. // Двигуни внутрішнього згоряння. – 2020. – № 1. – С 14-21. https://doi.org/10.20998/0419-8719.2020.1.02.

Варбанец Р.А. Метод аналитической синхронизации данных мониторинга рабочего процесса транспортных дизелей в эксплуатации / Варбанец Р.А., Залож В.И., Тарасенко Т.В., Белоусова Т.П., Ерыганов А.В. // Авіаційно-космічна техніка і технологія. – 2020. – Вип. № 7. – С 118-128. DOI: https://doi.org/10.32620/aktt.2020.7.17 .

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-26

Номер

Розділ

ВИПРОБУВАННЯ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЯ ДВЗ