РОЗРОБКА МЕТОДІВ ОЦІНКИ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ ДВИГУНІВ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ІНДИЦІЮВАННЯ РОБОЧОГО ПРОЦЕСУ НА РЕЖИМАХ ВІДМІННИХ ВІД НОМІНАЛЬНИХ

Автор(и)

  • Є.В. Білоусов Херсонська державна морська академія, Україна https://orcid.org/0000-0001-8185-8209
  • А.П. Марченко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0001-9746-4634
  • М.Є. Рибальченко Херсонська державна морська академія, Україна
  • В.П. Савчук Херсонська державна морська академія, Україна https://orcid.org/0000-0002-5266-850X
  • Г.Я. Тулученко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-6196-540X

DOI:

https://doi.org/10.20998/0419-8719.2022.1.07

Ключові слова:

суднові малообертові двигуни, індикаторна діаграма, режим роботи, поверхня Кунса

Анотація

Оцінка технічного стану суднових двигунів внутрішнього згоряння за параметрами та характером перебігу робочого процесу – поширена практика при їх експлуатації. Зняття та аналіз індикаторних діаграм є обов’язковою процедурою, передбаченою правилами технічної експлуатації для основної номенклатури суднових двигунів великої та середньої розмірності. Для такої оцінки створено цілий арсенал засобів індиціювання, від класичних механічних систем до електронних засобів періодичної або неперервної дії. Стрімкий розвиток електронних систем контролю та зміни в підходах до логістичних операцій на морському транспорті наклали низку обмежень, які дещо звужують можливості використання зазначених методів. Більшість суден, які складають зараз основу світового торгового флоту, побудовані 10...15 років тому. Інформація про результати індиціювання двигунів таких суден під час стендових випробувань подається у вигляді растрових зображень. Це ускладнює процес їх використання як еталонних, необхідних для порівняння з фактичними діаграмами, отриманими в процесі експлуатації за допомогою електронних систем контролю, які за останні кілька років прийшли на зміну механічним індикаторам. Крім того, тенденції до зниження швидкостей ходу суден ускладнюють, а найчастіше і унеможливлюють індиціювання двигунів на специфікаційних режимах експлуатації. В результаті, ефективність використання індикаторних діаграм для оцінки поточного технічного стану різко знижується. У зв’язку з цим виникає об’єктивна потреба щодо співставлення різних методів отримання та зберігання інформації про результати індиціювання між собою та приведення цієї інформації до єдиного методу подання, зручного для обробки та аналізу. Крім того, існує необхідність розробки методів отримання еталонних діаграм для неспецифічних режимів на основі обробки результатів приймально-здавальних стендових випробувань конкретного двигуна для оцінки його технічного стану за результатами індиціювання на режимах часткового навантаження. Зіставленню різних методів представлення інформації та отримання еталонних індикаторних діаграм для неспецифічних режимів роботи двигунів присвячено це дослідження.

Біографії авторів

Є.В. Білоусов, Херсонська державна морська академія

доктор техн. наук, професор, доцент кафедри експлуатації суднових енергетичних установок

А.П. Марченко, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

доктор техн. наук, професор, проректор з наукової роботи

М.Є. Рибальченко, Херсонська державна морська академія

аспірант кафедри експлуатації суднових енергетичних установок

В.П. Савчук, Херсонська державна морська академія

канд. техн. наук, доцент завідувач кафедри експлуатації суднових енергетичних установок

Г.Я. Тулученко, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

доктор техн. наук, професор, професор кафедри вищої математики

Посилання

Bilousov I., Bulgakov M., Savchuk V. Modern Marine Internal Combustion Engines. Springer Series on Naval Architecture, Marine Engineering, Shipbuilding and Shipping, Springer, Cham., 2020. XIII, 385 p., https://doi.org/10.1007/978-3-030-49749-1.

Суворов П. С. Судовые двигатели внутреннего сгорания и их техническая эксплуатация, Одесса: ОНМА, 2017.

Одинцов В. И. Диагностирование технического состояния дизелей по параметрам рабочего процесса / В. И. Одинцов, С. А. Кабыш // Вестник АГТУ. – 2012. – №1. – С. 123–128.

Engine Indicators Type 50 and Type 30 – Operating Instructions. Part-No. 4651.98.00020, Friedrich Leutert GmbH & Co., 2017, Germany, Adendorf.

Off-line PMI System Pressure Analyser User’s Guide. Reg. № 39661314, MAN Diesel, Denmark, Copenhagen, 2007, June.

Short Operating Instructions for the Electronic Indicator HLV 2005 MK, Präzisions-Messtechnik Baewert GmbH. Germany, 2006, Meerane.

DPI-2 Digital Pressure Indicator Operating Instructions. DPI hand-held unit, version 2.04., Friedrich Leutert GmbH & Co. KG, 2014, Germany, Adendorf, April.

Варбанец Р. А. Диагностический контроль рабочего процесса судовых дизелей в эксплуатации: дис.. докт. техн. наук, Одесская национальная морская академия, Одесса, 2010.

Білоусов Є. В. Аналітичний опис індикаторних діаграм / Є. В. Білоусов, В. П. Савчук, Г. Я. Тулученко // Розвиток транспорту. – 2021. – № 1(8). – С. 47–61.

Pawletko R. 'Evaluation of Current Developments and Trends in the Diagnosis of Marine Diesel Engines Basedon the Indicator Diagrams Analysis / R. Pawletko, S. Polanowski // Journal of KONES Powertrain and Transport. – 2014. – Vol. 21. – № 4.– р.р. 389–396.

Белоусов Е.В. Топливные системы современных судовых дизелів. – «Лань», СПб, 2019.

Белоусов Е. В. Анализ современных подходов к проблеме создания судовых малооборотных газодизельных двигателей / Е. В. Белоусов, В. П. Савчук, Белоусова Т. П. // Двигатели внутреннего сгорания. – 2016. – № 1. – С. 81–88. .

Belousov E. Research of the Gas Fuel Supply Process on the Compression Stroke in Ship’s Low-Speed Gas-Diesel Engines / E. Belousov, A. Marchenko, I. Gritsuk at. al. // SAE Technical Paper 2020-01-2107. – 2020, doi:10.4271/2020-01-2107.

Okubo M. New Technologies for Emission Control in Marine Diesel Engines / M. Okubo, T. Kuwahara. – Elsevier Inc., 2020, Butterworth-Heinemann, Kidlington, Oxford, United Kingdom.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-07

Номер

Розділ

ВИПРОБУВАННЯ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЯ ДВЗ