ДВИГУНИ ВНУТРІШНЬОГО ЗГОРЯННЯ І НАВКОЛИШНЄ СЕРЕДОВИЩЕ
DOI:
https://doi.org/10.20998/0419-8719.2022.2.01Ключові слова:
навколишнє середовище, парниковий газ, автомобільний транспорт, перспективні енергетичні установкиАнотація
Вирішення енергетичних і екологічних проблем є одною із основних задачею сучасності. В даній роботі відзначена роль двигунів внутрішнього згоряння, в першу чергу дизельних двигунів, в світовій енергетиці і конкретно в автомобільному транспорті, споживанні природних ресурсів, негативному впливі на навколишнє середовище і глобальному потеплінні. Наведені напрямки подальшого підвищення ефективності дизельних двигунів і енергетичних установок автомобільного транспорту. Ці напрямки пов’язані із реалізацією існуючих резервів з підвищення ККД двигунів, удосконаленням конструкції, підвищення технологічності, покращення екологічних показників, використання альтернативних видів палива, а також існуючими на часі у сучасній цивілізації проблемами використання потужних мобільних енергетичних установок на транспорті, будівництві, як окремо, то у сільському господарстві, а загалом при раціональному природокористуванні, у військових засобах тощо. Провідна роль ДВЗ як енергетичної установки для автотранспорту в майбутньому буде доповнена при розширенні застосування гібридних установок, що складаються з дизельного двигуна, електрогенератора, приводних електродвигунів, накопичувача електроенергії, систем мікропроцесорного керування та оптимального регулювання. Сьогодні гібридні установки на базі ДВЗ мають зростаюче використання на пасажирському транспорті для міських і міжміських перевезень, та на особистому транспорті, є незамінними в окремих технологіях сільгоспвиробництва і у військовій техніці. При цьому, для гібридних силових установок з ДВЗ концепція удосконалення цих установок трансформується у бік забезпечення підвищення експлуатаційного ККД, економічної та екологічної ефективності на усіх експлуатаційних режимах роботи при забезпеченні значного рівня форсування самих ДВЗ, підвищення надійності і ресурсу в експлуатації.
Посилання
Глобальні енерго-еколого-кліматичні проблеми та невідкладність їх вирішення: підручник / П.М. Каніло, А.М. Туренко, А.В. Гриценко, Н.В. Внукова. – Харків: ХНАДУ, 2020.– 388 с.
Zhen Fang (Editor), Biodiesel – Feedstocks, Production and Applications. – InTech – Open Access, 2013. – 487 p.
Communication from the Commission to the European Parliament, the council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions. A hydrogen strategy for a climate-neutral Europe. European Commission. Brussels, 08.07.2020. – P. 23.
The U. S. Department of Energy. Hydrogen Program Plan, Washington, November, 2020. – P 51.
The Strategic Road Map for Hydrogen and Fuel Cells. Industry-academia-govemment action plan to realize a “Hydrogen Society”. Hydrogen and Fuel Cell Strategy Council. Tokyo, March 12, 2019. - P 59.
Спільна заява за результатами 7-го засідання Ради асоціації між Україною та ЄС [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.kmu.gov.ua/news/spilna-zayava-za-rezultatami-7-go-zasidannya- radi-asociaciyi-mizh-ukrayinoyu-ta-yes.
Марченко А.П., Парсаданов І.В., Товажнянський Л.Л., Шеховцов А.Ф. Двигуни внутрішнього згоряння: Серія підручників у 6 томах, Т. 5 Екологізація ДВЗ – 2-е видання / За редакцією проф. А.П. Марченко. – Х. Видавничий центр НТУ "ХПІ", 2014.– 348 с.
Канило П.М. Тепловая энергетика, ДВС и глобальное потепления климата / Канило П.М., Марченко А.П., И.В. Парсаданов // Двигатели внутреннего сгорания. – 2015. –№2. – С.57-69.
BP-statistical-review-of-world-energy-2018-full-report [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.bp.com/statisti calreview. –2.09.2018.
Канило П.М. Глобальное потепление климата. Антропогенно-экологическая реальность: монография / П.М. Канило. – Харьков: ХНАДУ. – 2015. – 312 с.
Горшков В.В. Изменение глобального круговорота углерода: результаты анализа измерений отношений О2/N2 в атмосфере и парциального давления СО2 у поверхности раздела океан-атмосфера / В.В. Горшков, А.М. Макарьева // Геохимия. – 2001. – № 5. – С. 526 – 535.
Forward – The Economist. Summary and Interpretation of the Schedule for the Prohibition of Sale of Internal Combustion Engine Vehicles by Countries and OEMs in 2018. –2017. – Available at: https: //www.qianzhan.com/analyst/detail/220/171222-572ae796.html.
The Death of the Internal Combustion Engine // The Economist. – 2017. – Available online: https://www. economist.com/leaders/2017/08/12/the-death-of-the-internal-combustion-engine.
Daisho Y. Developing Advanced Low-Emission and Fuel-Efficient Vehicle Technologies Eyeing 2020 and beyond. J. Automot // Energy Saf. – 2010. –№ 1. – Р. 6–13.
Japan Science and Technology Agency. Achieving Thermal Efficiency of over 50% in Passenger Car Engines. – 2019. – Available online: https://www.jst.go.jp/EN/achievements/research/bt2019-04.html (accessed on 9 May 2020).
Kalghatgi, G.T. The outlook for fuels for internal combustion engines / G.T. Kalghatgi // Int. J. Eng. Res. – 2014. – №15. – 383–398.
Fuquan Zhao. Challenges, Potential and Opportunities for Internal Combustion Engines in China / Fuquan Zhao, Kangda Chen, Han Hao, Zongwei Liu // Sustainability. – 2020. – 12(12). – 4955; https://doi.org/10.3390/su12124955.
José Ramón Serrano. Why the Development of Internal Combustion Engines Is Still Necessary to Fight against Global Climate Change from the Perspective of Transportation. / José Ramón Serrano, Ricardo Novella, and Pedro Piqueras // Appl. Sci. – 2019; https://doi.org/10.3390/app9214597.
Hawkins, T.R. Comparative environmental life cycle assessment of conventional and electric vehicles / Hawkins, T.R.; Singh, B.; Majeau-Bettez, G.; Strømman, A.H. // J. Ind. Ecol. – 2013. – №17. – Р. 53–64.
Hao, H.; Cheng, X.; Liu, Z.; Zhao, F. Electric vehicles for greenhouse gas reduction in China: A cost-effectiveness analysis / Hao H., Cheng X., Liu Z., Zhao F. // Transp. Res. Part D Transp. Environ. – 2017. – 56. – Р. 68–84.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.