ОСОБЛИВОСТІ РОЗПОДІЛУ ПАЛИВА В ОБ’ЄМІ КАМЕРИ ЗГОРЯННЯ ДВОТАКТНОГО ДИЗЕЛЯ ІЗ ЗУСТРІЧНИМ РУХОМ ПОРШНІВ

Автор(и)

  • А.Г. Лал Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-4729-3739
  • М.С. Шелестов Національного технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0001-9003-1422

DOI:

https://doi.org/10.20998/0419-8719.2022.2.07

Ключові слова:

двотактний дизель, сумішоутворення, тангенціальний вихор, паливний струмінь, камера згоряння

Анотація

В роботі проведено аналіз шляхів організації сумішоутворення у двотактному дизелі із зустрічним рухом поршнів.  Розглянуті такі питання, як теплообмін зі стінками, розпилювання та випаровування палива, розподіл паливного струмені та парів палива в об’ємі камери згоряння. Зазначено, що значний вплив на процеси в циліндрі двотактного дизеля має тангенціальний вихор, котрий досягається завдяки спеціальному профілюванню вікон. Рух повітряного заряду є важливим та критичним фактором при сумішоутворенні, інтенсивність вихору оцінюється вихровим числом, яке є відношенням числа обертів вихору до числа обертів двигуна.

При цьому важливо розуміти фізико-хімічні процеси у циліндрі двигуна. У процесі об’ємного сумішоутворення базовими питаннями є розпилення палива та рівномірний розподіл в об’ємі повітря. Розпилення палива має такі критерії як ступінь дисперсності та рівномірність розпаленого палива. Ступінь дисперсності оцінюється середнім діаметром крапель у розпиленому паливі. А рівномірність розпилювання в об’ємі камери згоряння залежить від форми паливного струменя, далекобійності струменя, завихрення повітря, типу камери згоряння. Наявність далекобійних струй обов’язково повинна супроводжуватись необхідною інтенсивністю руху повітряного заряду вздовж стінки. В іншому випадку в умовах гарячою стінки, що характерна для вітчизняного 6ЧН12/2х12,  потрапляння палива на стінки або навіть високий вміст парів палива поблизу стінок може призводити до утворення сажі без тепловиділення, в місцях контакту струменів із перегрітою стінкою виявляються значні тверді відкладення сажі, причому ці відкладення мають характер коксу, отриманого в результаті крекування палива. Зазначений недолік не може бути усунений тільки зміною температури стінки, якщо не усувається одночасно головна його причина, а саме місцева нестача повітря (наприклад у центральній частині днища поршня). Розробка заходів запобігання цьому явищу дозволить покращити екологічність та економічність двигуна.

Біографії авторів

А.Г. Лал, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

магістр, аспірант кафедри двигунів та гібридних енергетичних установок

М.С. Шелестов, Національного технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

аспірант кафедри двигунів та гібридних енергетичних установок

Посилання

Кулешов А.С. Развитие методов расчета и оптимизация рабочих процессов ДВС: дис. на здобуття наук. ступеня доктора технічних наук: 05.04.02/ Кулешов Андрей Сергеевич. - М., 2011. – 235с

Семенов Б. Н. Рабочий процесс высокооборотных дизелей малой мощности/ Семенов Б.Н., Павлов Е.П., Копцев В.П. — М.: Машиностроение, 1990. – 240 с.

Вибе И. И. Теория двигателей внутреннего сгорания [Текст]: конспект лекций/ Вибе И. И. — Ч.: Машиностроение, 1974. – 252 с.

Брозе Д.Д. Сгорание в поршневых двигателях/ Брозе Д.Д. – М.: Машиностроение, 1969. – 248 с.

Лал А. Г. Дослідження впливу змін умов сумішоутворення при форсуванні опозитного двотактного дизеля на показники згоряння/ А. Г. Лал , І. В. Парсаданов// Двигуни внутрішнього згоряння. – 2020. – № 1. – С. 21-27.

Вулис Л.А. Теория струй вязкой жидкости / Вулис Л.А., Кашкаров В.П. — М.: Наука, 1965. – 431 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-17

Номер

Розділ

РОБОЧІ ПРОЦЕСИ ДВЗ