ОСОБЛИВОСТІ РОЗПОДІЛУ ПАЛИВА В ОБ’ЄМІ КАМЕРИ ЗГОРЯННЯ ДВОТАКТНОГО ДИЗЕЛЯ ІЗ ЗУСТРІЧНИМ РУХОМ ПОРШНІВ
DOI:
https://doi.org/10.20998/0419-8719.2022.2.07Ключові слова:
двотактний дизель, сумішоутворення, тангенціальний вихор, паливний струмінь, камера згорянняАнотація
В роботі проведено аналіз шляхів організації сумішоутворення у двотактному дизелі із зустрічним рухом поршнів. Розглянуті такі питання, як теплообмін зі стінками, розпилювання та випаровування палива, розподіл паливного струмені та парів палива в об’ємі камери згоряння. Зазначено, що значний вплив на процеси в циліндрі двотактного дизеля має тангенціальний вихор, котрий досягається завдяки спеціальному профілюванню вікон. Рух повітряного заряду є важливим та критичним фактором при сумішоутворенні, інтенсивність вихору оцінюється вихровим числом, яке є відношенням числа обертів вихору до числа обертів двигуна.
При цьому важливо розуміти фізико-хімічні процеси у циліндрі двигуна. У процесі об’ємного сумішоутворення базовими питаннями є розпилення палива та рівномірний розподіл в об’ємі повітря. Розпилення палива має такі критерії як ступінь дисперсності та рівномірність розпаленого палива. Ступінь дисперсності оцінюється середнім діаметром крапель у розпиленому паливі. А рівномірність розпилювання в об’ємі камери згоряння залежить від форми паливного струменя, далекобійності струменя, завихрення повітря, типу камери згоряння. Наявність далекобійних струй обов’язково повинна супроводжуватись необхідною інтенсивністю руху повітряного заряду вздовж стінки. В іншому випадку в умовах гарячою стінки, що характерна для вітчизняного 6ЧН12/2х12, потрапляння палива на стінки або навіть високий вміст парів палива поблизу стінок може призводити до утворення сажі без тепловиділення, в місцях контакту струменів із перегрітою стінкою виявляються значні тверді відкладення сажі, причому ці відкладення мають характер коксу, отриманого в результаті крекування палива. Зазначений недолік не може бути усунений тільки зміною температури стінки, якщо не усувається одночасно головна його причина, а саме місцева нестача повітря (наприклад у центральній частині днища поршня). Розробка заходів запобігання цьому явищу дозволить покращити екологічність та економічність двигуна.
Посилання
Кулешов А.С. Развитие методов расчета и оптимизация рабочих процессов ДВС: дис. на здобуття наук. ступеня доктора технічних наук: 05.04.02/ Кулешов Андрей Сергеевич. - М., 2011. – 235с
Семенов Б. Н. Рабочий процесс высокооборотных дизелей малой мощности/ Семенов Б.Н., Павлов Е.П., Копцев В.П. — М.: Машиностроение, 1990. – 240 с.
Вибе И. И. Теория двигателей внутреннего сгорания [Текст]: конспект лекций/ Вибе И. И. — Ч.: Машиностроение, 1974. – 252 с.
Брозе Д.Д. Сгорание в поршневых двигателях/ Брозе Д.Д. – М.: Машиностроение, 1969. – 248 с.
Лал А. Г. Дослідження впливу змін умов сумішоутворення при форсуванні опозитного двотактного дизеля на показники згоряння/ А. Г. Лал , І. В. Парсаданов// Двигуни внутрішнього згоряння. – 2020. – № 1. – С. 21-27.
Вулис Л.А. Теория струй вязкой жидкости / Вулис Л.А., Кашкаров В.П. — М.: Наука, 1965. – 431 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Двигуни внутрішнього згоряння
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.