ОБҐРУНТУВАННЯ СКЛАДУ ПНЕВМАТИЧНОЇ СИСТЕМИ ДЛЯ ЛОКАЛЬНОГО БАГАТОКОНТУРНОГО ОХОЛОДЖЕННЯ ДЕТАЛЕЙ АВТОТРАКТОРНОГО ДИЗЕЛЯ
DOI:
https://doi.org/10.20998/0419-8719.2023.2.02Ключові слова:
дизель, охолодження, автоматичне керування тепловим станом, компресорАнотація
Серія моторних стендових та безмоторних експериментів, проведених на кафедрі двигунів та гібридних енергетичних установок НТУ «ХПІ», показали високу ефективність локального повітряного охолодження теплонапружених деталей ДВЗ, зокрема деталей випускного клапанного вузла газорозподільного механізму в автоматизованому режимі. Однак, в проведених випробуваннях використовувався стаціонарний повітряний компресор з живленням від електромережі ~220 В з накопиченням повітря у балоні великої місткості. Реалізація системи локального охолодження на енергетичних установках, в основному потужних вантажних автомобілів, потребує включення в систему автоматичного керування охолодження автономного, встановленого на транспортному засобі пневматичного компресора з електроприводом із живленням від бортової електромережі та накопиченням повітря у ресивері з компактними розмірами.
Проведено огляд конструктивних рішень та аналіз компонентного складу пневматичних систем автотракторних транспортних засобів. Розглянуті вимоги щодо якості та безпеки пневматичних систем транспортних засобів та їх елементів. Наведені технічні характеристики повітряних компресорів. Обрано схему пневматичної системи локального багатоконтурного охолодження деталей автотракторного дизеля. На прикладі обраного повітряного компресора з електричним приводом Maximum Performance 24V компанії ARB (Австралія) виконані оціночні розрахунки часу роботи до робочого тиску у ресивері 10 бар. Визначене електричне навантаження на бортову мережу 24 В транспортного засобу у вигляді витрати струму в середньому за цикл наповнення. Визначений максимальний струм споживання компресором, дана оцінка витрати струму за годину за умови сумірного чередування циклів наповнення ресивера та його спустошення.
Посилання
Специфікації вантажівок MAN. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL: https://www.bus.man.eu/man/media/content_medien/doc/entry_page_russia/presse___medien_3/2014_9/2014_06_06_stt/20140610_MAN_CTT_2014_specifications.pdf.
Пневматичні схеми гальмівних систем MAN TGA з 2000 року. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL: https://krutilvertel.com/man-tga-2000-glava19-pnevmaticheskie-shemy-tormoznyh-sistem. – Назва з екрана.
Загальна інформація MAN TGA з 2000 року. – Режим доступу: URL: https://krutilvertel.com/man-tga-2000-glava19-obshhaja-informacija. – Назва з екрана.
Бортові повітряні компресори ARB. – Режим доступу: URL: https://arbeurope.com/air-compressors/on-board-air-compressors/. – Назва з екрана.
Oasis. Каталог продукції. XDT10-4000-12, повітряний компресор, встановлений на баку. – Режим доступу: URL: https://aircompressors.oasismfg.com/item/air-compressors/tank-mounted-air-compressor/item-1055. – Назва з екрана.
Oasis. Каталог продукції. XDT10-4000-24, повітряний компресор, встановлений на баку. – Режим доступу: URL: https://aircompressors.oasismfg.com/item/air-compressors/tank-mounted-air-compressor/item-1113. – Назва з екрана.
Компресор автомобільний "VOIN" VL-720 "OFF ROAD MASTER" 200psi/23A/100л/2.5GL. – Режим доступу: URL: https://vitol.com.ua/index.php?section=613&id=52342&lang=uk. – Назва з екрана.
Триньов О. В. Моделювання роботи автоматизованої системи локального багатоконтурного охолодження деталей автотракторного дизеля / О. В. Триньов, Д. Г. Сівих // Двигатели внутреннего сгорания. – 2021. – № 1. – С. 66-74.
Триньов О. В. Розробка заходів з підвищення надійності підшипникового вузла турбокомпресора автотракторного дизеля / О. В. Триньов, Д. Г. Сівих // Двигуни внутрішнього згоряння = Internal Combustion Engines. – 2022. – № 1. – С. 12-21.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Двигуни внутрішнього згоряння
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.