ПЕРЕВАГИ ТА ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ЦИФРОВИХ ДВІЙНИКІВ ДЛЯ СТАЦІОНАРНИХ ГАЗОВИХ ДВИГУНІВ
DOI:
https://doi.org/10.20998/0419-8719.2024.2.08Ключові слова:
газовий двигун, цифровий двійник, терміни обслуговування, ресурс, предиктивна модель, енергетична установка, експлуатаціяАнотація
На даний момент у світі відсутня масова альтернатива енергетичним установкам основу яких складають двигуни внутрішнього згоряння. Такі енергетичні установки на цей час повністю освоєні у виробництві, вони – мобільні, не громіздкі, не залежать від погодних умов (наявність вітру і течії, як цього вимагають вітрові та гідроелектростанції). Різноманітність та доступність палива також є дуже великою перевагою використання двигунів внутрішнього згоряння. З іншого боку, двигуни є джерелом тепла, шуму та хімічного забруднення, а працюючи на викопних видах палива, вони сприяють негативним кліматичним змінам на планеті, тому питання підвищення паливної, економічної та екологічної ефективності в експлуатації двигунів на транспортних засобах є актуальним. З швидким розвитком інформаційних технологій в наш час є можливість створити досконалу систему керування стаціонарними двигунами, використовуючи технологію цифрових двійників, яка в майбутньому змогла б взяти на себе повністю задачу керування установкою з мінімальним втручанням людини, виключивши ефект людського фактору і тим самим збільшити ресурс та ефективність використання силового агрегату. Завдання полягає в тому, щоб за допомогою системи прогнозування оцінити реальний технічний стан двигуна і на основі одержаних даних встановити оптимальні терміни технічного обслуговування, а також запобігти можливим аваріям, які тягнуть за собою дорогий ремонт, або навіть повну заміну агрегату. Така система була б актуальна для великих, вартісних стаціонарних машин, задіяних в будь-яких технологічних процесах, де простій агрегату тягне за собою фінансові втрати, пов'язані з припиненням того чи іншого виробничого процесу. Представниками цього типу електростанцій є газові двигуни – приводи для дотискувальних або свердловинних газових компресорів, газогенераторів, що працюють на звалищному газі або біогазі.
Посилання
Грудз Я. В. Прогнозування технічного стану газоперекачувальних агрегатів // Розвідка та розробка нафтових і газових родовищ. – 2012. – № 4 (45). – С. 149-153.
Іванов Д.І. Прогнозування технічного стану двз в інтернеті речей / Іванов Д.І., Білик С.Ю. // Інформаційні технології: наука, техніка, технологія, освіта, здоров’я: тези доповідей ХXХІ міжнародної науково-практичної конференції MicroCAD-2023, (17–20 травня 2023 р., м. Харків) / за ред. проф. Сокола Є.І. – Харків : НТУ «ХПІ», 2023. – С. 139.
Марченко А. П. Моторні властивості низькокалорійних газових палив та їх вплив на показники двигунів внутрішнього згоряння / А. П. Марченко, А. А. Осетров, С. С. Кравченко, О. А. Хамза // Енерготехнології и ресурсозбереження. – 2014. – № 5-6. – С. 3-11.
Minchev, D. S. (2020). Simulation of Diesel-Generator Set Transient Operation. MPP&O // Матеріали II Міжнародної науково-практичної морської конференції кафедри СЕУ і ТЕ Одеського національного морського університету [”Marine Power Plants and Operation”], (квітень 2020 р., м. Одеса) / Одеський національний морський університет. Одеса, 2020. – С. 46-52.
Орлов П. І. Основи конструювання: довідково-методичний посібник в 3-х книгах. Кн. 1. Вид. 2-ге, перероб. и доп. – М. : «Машинобудування», 1977.
Прохоренко А. Цифровий двійник газопоршневої компресорної установки: концепція, архітектура та пілотне впровадження / Прохоренко А., Кравченко С., Солодкий Є. // Двигуни внутрішнього згоряння. – 2021. – № 2. – С. 68-72. DOI: https://doi.org/10.20998/0419-8719.2021.2.09.
Сєрікова О. А. Засоби адаптивного прогнозування залишкового ресурсу ДВЗ / Сєрікова О. А., Бажинов О. В. // Вісник ХНАДУ. – 2012. – Вип. 56. – С. 46-50.
Прохоренко А.О. Предиктивна модель двигуна в інтернеті речей / Прохоренко А.О., Кравченко С.С., Таланін Д.С., Самойленко Д.Є. // Сучасні інформаційні та інноваційні технології на транспорті (MINTT-2018): збірка матеріалів X Міжнародної науково-практичної конференції, (29‒31 травня 2018 р., м. Херсон). – Херсон : Херсонська державна морська академія, 2018. – С. 74.
Ivanov D. Analysis of the problem of integrating an engine technical condition prediction system / Ivanov D., Bilyk S. // Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor Technical Scientific Conference of Undergraduate, Master and PhD Students, 5-7 aprilie 2023, Chişinău / comitetul științific: Bostan Viorel [et al.]. – Chişinău: Tehnica-UTM, 2023. – Pp. 401-403. 10. Загальна інформація Waukesha gas engines. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL: https://customer.innio.com/en/resources/brochures-case-studies/powering-the-world-s-energy-infrastructure.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Двигуни внутрішнього згоряння
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.