СТЕНД ДЛЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ПАРАМЕТРІВ ЕЛЕМЕНТІВ СИСТЕМ МАЩЕННЯ ВИСОКООБЕРТОВИХ ДВИГУНІВ ВНУТРІШНЬОГО ЗГОРЯННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20998/0419-8719.2021.2.10

Ключові слова:

суднові двигуни внутрішнього згоряння, система мащення, моторне масло, робочі параметри

Анотація

Питання дослідження робочих параметрів елементів систем мащення високообертових двигунів внутрішнього згоряння передувало створенню стенду. За прототип обрано систему мащення двигуна Д-246.4. За допомогою даного стенду стало можливим дослідження системи мащення за наступними характеристиками: зміну продуктивності масляного насосу двигуна Д-246.4, зміну та контроль температури моторного масла системи, контроль перепаду тиску на масляному фільтрі, контроль витрати моторного масла, дроселювання масла на вході до масляного насоса та на умовній лінії подачі до вузлів тертя, вимірювання розрідження системи на всмоктуванні масляного насосу та реєстрація параметрів пульсації тиску масла, що створюється масляним насосом. Для побудови математичних моделей роботи складових елементів у складі систем мащення СДВЗ виникає необхідність визначення їх робочих параметрів. В реальних умовах експлуатації такі вимірювання не можливо отримати внаслідок відсутності необхідних контрольно-вимірювальних приладів (КВП) та можливостей їх встановлення. Авторами детально описано усі складові стенду для дослідження параметрів елементів систем мащення високообертових двигунів внутрішнього згоряння, наведено їх технічні характеристики, описано діагностичний комплекс, за допомогою якого реєструвались результати досліджень, наведено результати вимірювання параметрів пульсації тиску моторного масла. На стенді здійснюються дослідження робочих параметрів масляного насосу та фільтру, що використовуються на ВОД. Реєстрація сигналів здійснюються за допомогою діагностичного комплексу «Autoscanner». Діагностичний комплекс представляє собою 64-х канальний осцилограф, що підключається до персонального комп'ютера. Даний стенд для дослідження робочих параметрів елементів системи мащення надає можливості в достатньому об’ємі здійснювати імітацію умов експлуатації елементів ділянки подачі та очищення масла та здійснювати їх реєстрацію як візуально, так і за допомогою цифрових датчиків та діагностичного комплексу «Autoscanner», цифрових осцилографів або інших вимірювальних засобів, що мають можливість реєстрації та зберігання отриманих даних.

Посилання

Klaus Mollenhauer. Handbook of Diesel Engines: Springer Series / Klaus Mollenhauer, Helmut Tschoeke. –– Germany: Springer International Publishing, 2010. –– 636 p. DOI 10.1007/978-3-540-89083-6.

Belousov I. Modern Marine Internal Combustion Engines: Springer Series on Naval Architecture, Marine Engineering, Shipbuilding and Shipping, volume 8 / Belousov I., Bulgakov M., Savchuk V. –– Germany: Springer International Publishing, 2020. – 385 p. DOI: 10.1007/978-3-030-49749-1.

Курносенко Д.В. Моделювання впливу технічного стану підшипників колінчастого валу на характер пульсацій тиску масла в головній масляній магістралі дизельного двигуна Д246.4 / Сучасні тенденції розвитку автомобільного транспорту та галузевого машинобудування: міжнар. наук.-практ. конф., 16–18 вер., 2020 р.: тези доповіді –– Х., 2020. –– С. 93 – 100.

Савчук В.П. Дослідження впливу конструктивних та експлуатаційних факторів системи мащення високообертових суднових двигунів внутрішнього згоряння на характер пульсацій тиску масла / В.П. Савчук, Г.М. Кухаренок, Д.В. Курносенко, А.І. Котов // Сучасні енергетичні установки на транспорті, технології та обладнання для їх обслуговування: міжнар. наук.-практ. конф., 08-10 вер., 2020 р.: тези доповіді — Херсон, 2020. –– С. 208 – 211.

Стенд КИ-921М с комплектом приборов, приспособлений и инструмента: [инструкция по эксплуатации]. –– М.: В/О «Трактороэкспорт», 1982 –– 69 с.

Двигатели Д-246.1, Д-246.2, Д-246.3, Д-246.4: [руководство по эксплуатации] –– Минск, 2010 –– 104 с.

Джексон Р.Г. Новейшие датчики [перевод с англ. В.В. Лучинина] / Джексон Р.Г. –– М.: Техносфера, 2008. –– 397 с. (2-е изд., доп.).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-26

Номер

Розділ

ВИПРОБУВАННЯ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЯ ДВЗ