МОДЕЛЮВАННЯ ПРОЦЕСУ СУМІШОУТВОРЕННЯ В ДВОТАКТНОМУ ДИЗЕЛЬНОМУ ДВИГУНІ

Автор(и)

  • А.Г. Лал Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-4729-3739
  • І.В. Парсаданов Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна http://orcid.org/0000-0003-0587-4033

DOI:

https://doi.org/10.20998/0419-8719.2024.2.04

Ключові слова:

дизель із зустрічно-протилежно рухом поршнів, математична модель, сумішоутворення, паливний струмінь, камера згоряння, подача палива, вихровий коефіцієнт, тангенціальний вихор

Анотація

Українське двигунобудування відіграло значну роль у створенні, виробництві, підвищенні ефективності двотактних дизелів із зустрічно-протилежно рухомими поршнями і забезпеченні ними найбільш високих показників із літрової та габаритної потужності. Результати виконаних на кафедрі ДтаГЕУ НТУ «ХПІ» досліджень вказають на існуючі резерви з подальшого вдосконалення, забезпечення показників світового рівня та формування перспективних характеристик двотактних дизельних двигунів серії 6ДН12/2х12. Подальші розробки із забезпечення нового рівня потужності не можуть бути втілені виключно оновленням допоміжних агрегатів та систем. Для створення перспективної енергетичної установки проблема повинна розглядатись у комплексі із розумінням фізичних та хімічних процесів, що перебігають у циліндрі двигуна. Однак двотактний цикл і особливості конструкції, що обмежують можливості проведення  експериментальних досліджень двигунів такого типу, обумовлюють необхідність визначення резервів із підвищення їх ефективності. В цьому випадку актуальною науково-практичною задачею стає поширення уявлень про перебіг процесів сумішоутворення у двотактному двигуні з бічним упорскуванням палива, вирішення якої надає можливість визначення резервів підвищення ефективності згоряння в двигунах із зустрічно-протилежно рухом поршнів. За результатами виконаних досліджень запропонована математична модель, яка дозволяє означити найбільш раціональні способи організації сумішоутворення при забезпечені  умови рівномірного розподілу палива у об’ємі камері згоряння. Одержані  результати виконаних розрахункових досліджень є основою для розробки елементів конструкції, подальшого проведення експериментальних досліджень та впровадження заходів із  забезпечення подальшого підвищення  ефективності сумішоутворення двотактних дизельних двигунів серії  6ДН12/2х12 та їх модифікацій.

Біографії авторів

А.Г. Лал, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

доктор філософії, молодший науковий співробітник кафедри двигунів та гібридних енергетичних установок

І.В. Парсаданов, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

доктор техн. наук, проф., головний науковий співробітник кафедри двигунів та гібридних енергетичних установок

Посилання

М.К. Рязанцев Етапи розвитку вітчизняного танкового двигунобудування. Оцінка ефективності 2 і 4 тактних танкових дизельних двигунів./ В.Ф. Клімов, С.В. Волков //Механіка та машинобудування, 2002. -№1. -С. 40-45.

Рязанцев, Н. К. Конструкция форсированных двигателей наземних транспортних машин: учеб. Пособие в 2-хчастях / Н. К. Рязанцев. – К.: ИСИО, 1993. – Ч. 1. – 252 с.

Двигуни внутрішнього згоряння: Серія підручників у 6 томах. Т.1. Розробка конструкцій форсованих двигунів наземних транспор-тних машин. / За редакцією проф. А.П. Марченка, засл. діяча науки України, проф. А.Ф. Шеховцова – Харків: Видавн. центр НТУ “ХПІ”, 2004. – 384 с.

Opposed-Piston Engines; Making Old Technology New [Електронний ресурс]. — 2018. — Режим доступу: https://achatespower.com/opposed-piston-engines-making-old-technology-new/.

Opposed-Piston 2-Stroke Multi-Cylinder Engine Dynamometer Demonstration / Naik, S., Redon, F., Regner, G., Koszewnik, J. — SAE Technical Paper 2015-26-0038, 2015, doi:10.4271/2015-26-0038.

Lyshevsky A. S. Fuel Atomization Processes with Diesel Injectors. – 1963.

Разлейцев Н.Ф. Математическая модель распреде-ления масс топлива в струе дизельной форсунки./ Разлейцев Н.Ф., Жадан А.С. — Харьк. Политехн. ин-т.: Рук. деп. в УКрНИИНТИ. 1903 УК 86, 1986. – 23 с.

Алёхин С. А. Улучшение газодинамических характеристик впускных окон в двухтактном дизеле с противоположно движущимися поршнями типа 6ТД / С. А. Алёхин, В. А. Опалев, П. Я. Перерва // Двигатели внутреннего сгорания. – 2006. – № 1. – С. 78-81.

Сукачов, Іван Іванович. Поліпшення паливної економічності форсованих дизелів шляхом узгодження характеристик вприскування палива та форми камери згоряння. Diss. НТУ" ХПІ", 2005.

Пильов В. В. Удосконалення опису зносу паливних струменів тангенційним вихором робочого тіла в об’ємі камери згоряння дизеля / В. В. Пильов // Вісник НТУ «ХПІ». Серія: Математичне моделювання в техніці та технологіях — 2014. — № 6. — С. 169 – 175.

Марченко А. П., Карягін І. М., Пильов В. В. Знос паливних струменів в обємі камери згоряння тангенційним вихорем робочого тіла згідно удосконаленої математичної моделі // Вісник НТУ «ХПІ». Серія: Математичне моделювання в техніці та технологіях — 2014. — № 14. — С. 1 - 5.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-02

Номер

Розділ

РОБОЧІ ПРОЦЕСИ ДВЗ